Category: گفتگو

نگاهی به app اندروید نورمگز

مدیر گروه نشریات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، در گفتگویی با نورسافت اظهار داشت: پایگاه تخصصی مجلات نور(نورمگز)، با توجه به ارائه بانک غنی مجلات در حوزه علوم اسلامی و انسانی، جایگاه ویژه‌ای را در میان پژوهشگران این حوزه به خود اختصاص داده است؛ از همین رو مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، با توجه به رواج استفاده از اپلیکیشن‌های همراه و در جهت ارائه خدمات بهتر و متنوع‌تر به کاربران خود، اقدام به تولید نرم‌افزار اندرویدی نورمگز نموده است.
  

حجت الاسلام مهدی امینی مقدم، هدف از ارائه این نرم‌افزار را تسهیل در امر تحقیق و پژوهش محققین و پژوهشگران حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: نرم‌افزار اندرویدی نورمگز ضمن تعامل مستقیم با سرویس نورمگز به عنوان یک نرم‌افزار هوشمند (smart client) طراحی شده است بگونه‌ای که کلیه فعالیت‌های آن در نورمگز بصورت یکپارچه مدیریت و راهبری می‌شود و کاربر با اتصال به سرویس نورمگز می تواند مقاله مورد نیاز خود را جستجو و با استفاده از گوشی همراه خود نسبت به مطالعه آن اقدام نماید.

وی افزود : بهترین قابلیت این نرم‌افزار، جامعیت منابع آن است؛ چرا که با بهره‌گیری از گنجینه‌ی غنی منابع پایگاه مجلات تخصصی نور، با بیش از 1650 عنوان نشریه در 63000 شماره، نیاز هر کاربر علاقه‌مندی را در این زمینه برطرف می‌نماید.

   

مدیر گروه نشریات نور با اشاره به مهمترین قابلیت‌های فنی این نرم‌افزار گفت: ارائه فهرست موضوعی مجلات، جستجوی پیشرفته در مقالات، عناوین مجلات و پدیدآورندگان، ارائه فرست ناشران و امکان مطالعه و دانلود مقالات، امکان استفاده از حساب کاربری مشترک آی‌نور(www.inoor.ir) و تعامل مستقیم با پروفایل کاربر در سیستم نورمگز، مشاهده اطلاعات حساب کاربری، مشاهده علاقه مندی ها، مشاهده آگاه‌سازها، مشاهده و استعلام مانده اعتبار، خرید بسته اعتباری، از جمله امکاناتی است که کاربر با نصب این نرم‌افزار بر روی موبایل یا تبلت خود می‌تواند از آن‌ها بهره‌مند گردد.

حجت الاسلام امینی مقدم، در پایان این گفتگو نیز بیان داشت: گروه نشریات مرکز تحیقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، برای ارتقای کیفیت نرم‌افزار اندرویدی نورمگز و کلیه خدمات خود، نیازمند همفکری و همکاری تمامی کاربران است از این رو کاربران گرامی می‌توانند با استفاده از امکان ارسال نظر، پیشنهاد و یا گزارش اشکال، به صورت مستقیم در نرم‌افزار و همچنین تماس با بخش امور کاربران نور، ضمن ارائه طرح‌ها، پیشنهادها و انتقادهای سازنده خویش، این حرکت مبارک را در خدمت‌رسانی به پژوهشگران حوزه‌های علوم انسانی و اسلامی، مفیدتر نموده و ما را در ارائه هر چه بهتر نسخه‌های بعدی این نرم‌افزار یاری نمایند.

علاقه مندان می توانند جهت دریافت رایگان نرم افزار اندرویدی نورمگز به آدرس زیر مراجعه نمایند:

بیش از 600 عنوان مقاله با موضوع “نوروز” در نورمگز

مدیر بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» اظهارداشت: این تعداد مقاله با هدف تببین و شناساندن نوروز باستانی ایرانیان همچنین، تسهیل در امر پژوهش و تحقیق محققان تاریخ ایران اسلامی تهیه و در فضای مجازی عرضه شده است.

ادامه نوشته

عرضه‌ی نسخه جدید پایگاه نورمگز

پایگاه مجلات تخصصی نور  (www.noormags.ir) به عنوان بزرگ ترین بانک مجلات تخصصی علوم اسلامی و انسانی در فضای مجازی در مهرماه سال ۱۳۸۴ به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، با هدف تسهیل و ترویج پژوهش و تولید علم فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون محیط کاربری آن همگام با فناوری های جدید چندبار روزآمد گردیده است. این پایگاه یکبار در سال 1391 با عرضه‌ی نسخه‌ی 1.5 به روز رسانی شد. در سال 1393 نیز نسخه‌ی 2 این پایگاه با ویژگی‌ها و امکانات جدید در اختیار کاربران قرار گرفت. به همین بهانه گفتگویی با حجت الاسلام امینی‌مقدم، مدیر پایگاه نورمگز انجام داده‌ایم که تقدیم می‌شود.

ادامه نوشته

آشنایی با بزرگترین بانک مقالات علوم اسلامی و انسانی (قسمت سوم)

معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور در گفتگویی صمیمانه با حجت الاسلام «مهدی امینی مقدم» مدر پایگاه (قسمت سوم)

ادامه نوشته

آشنایی با بزرگترین بانک مقالات علوم اسلامی و انسانی (قسمت دوم)

معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور در گفتگویی صمیمانه با حجت الاسلام «مهدی امینی مقدم» مدر پایگاه (قسمت دوم)

ادامه نوشته