وب واکنشگرا در طراحی پایگاه نورمگز

پایگاه نورمگز همگام با پیشرفت و توسعه در بخش سخت افزاری، از به روزرسانی های نرم افزاری و ارائه تجربه کاربری بهتر برای کاربران خود نیز غافل نمانده است و در همین راستا همواره به سمت و سوی گرافیک جذاب و کاربردی رفته است.

در آخرین نسخه از بروزرسانی نورمگز، شاهد اضافه شدن قابلیت طراحی وب واکنشگرا (Responsive web design) به این پایگاه هستیم.

به زبان ساده، در این حالت تفاوتی نمیکند که کاربران از طریق چه دستگاهی (گوشی تلفن همراه، تبلت یا کامپیوتر شخصی) و با چه ابعاد تصویری به پایگاه مراجعه می کنند. زیرا در طراحی وب واکنش گرا ساختار لایه‌های سایت به صورت شناور طراحی می‌شود که باعث تنظیم عرض صفحه، سایز متن و … در ابعاد مختلف می شود و این کار به صورت کاملا خودکار انجام می‌شود.
طراحی واکنش گرا برای واکنش پایگاه نسبت به تغییر دستگاه های مختلف مانند تبلت، موبایل، لپ تاپ، تلویزیون های هوشمند و همچنین تغییر رزولوشن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرپسند بودن و بهبود تجربه کاربران پایگاه، جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری، صرفه جویی در زمان و هزینه برای طراحی پایگاه های قابل نمایش برای دستگاه های دیگر و توصیه گوگل به داشتن طراحی واکنش گرا، از مزایای این نوع از طراحی است.

امید است که تلاش تیم پایگاه تخصصی مجلات در ارائه محتوای غنی در قالب محیطی کاربرپسند، رضایت همراهان این پایگاه را فراهم آورد.

نظرات و پیشنهادات خود را به آدرس Webmaster[at]Noormags.com ارسال کنید.

یک دیدگاه