نورمگز حامی رسمی ویکی پدیا

به گزارش پایگاه نورسافت؛ مدیر گروه نشریات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت و گویی اظهار داشت: نورمگز و ویکی پدیا با امضای تفاهم نامه ای، همکاری خود را به منظور تولید محتوای فارسی فاخر و ایجاد امکان پالایش و مرجع دهی مناسب نوشتارها، رسماً آغاز نموده اند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی امینی مقدم با اشاره به مفاد این تفاهم نامه گفت: به مدت یکسال حساب‌های کاربری جهت دسترسی رایگان به منابع موجود در پایگاه نورمگز برای جامع ویراستاران کتابخانه ویکی پدیا فراهم خواهد شد تا بتوانیم در کنار ویرایشگران و پژوهشگران ویکی پدیا، در این حرکت غیرانتفاعی و مشارکتی، سهمی داشته باشیم.

وی افزود: این حساب‌ها به ویراستارانی تعلق خواهد گرفت که دست کم 6 ماه از عضویت آنها در ویکی پدیا گذشته باشد و حداقل 500 مورد ویرایش در پروژه های ویکی پدیا انجام داده باشند؛ همچنین از طریق موسسات، دانشگاه‌ها و یا … دسترسی رایگان به منابع نورمگز نداشته باشند.

گفتنی است، ویکی‌پدیای فارسی، در ۲۸ آذر ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرد و با تلاش و کوشش شبانه‌روزی کاربران، اکنون در ردهٔ هجدهم ویکی‌پدیاها قرار دارد و بزرگترین ویکی‌پدیا در میان زبان‌های خاورمیانه و زبان‌های راست به چپ و بزرگترین دانشنامهٔ فارسی محسوب می‌شود. ویکی‌پدیای فارسی در حال حاضر نزدیک به ۴۸۰ هزار نوشتار دارد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه زیر مراجعه نمایند:

https://goo.gl/hyMm5I

یک دیدگاه